Суббота, 28.06.2025, 10:49
Приветствую Вас Гость | RSS
Главная | Каталог статей | Регистрация | Вход
Меню сайта
Категории раздела
Мої статті [14]
Вход на сайт
Поиск
Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz
  • Статистика

    Онлайн всего: 1
    Гостей: 1
    Пользователей: 0
    Сайт МО викладачів програмування та комп'ютерних дисциплін
    Главная » Статьи » Мої статті

    Огляд інтернет-ресурсів для розвитку професійної компетентності студентів
    Огляд інтернет-ресурсів для розвитку професійної компетентності студентів

    ВП «Старобільський технікум ЛНАУ» Новікова Світлана Юріївна

    Огляд інтернет-ресурсів для розвитку професійної компетентності студентів Відокремлений підрозділ «Старобільський технікум Луганського національного аграрного університету»
     
    Автор: Новікова Світлана Юріївна
     
    Мета роботи: узагальнити досвід позааудиторної роботи по наданню студенту найзручніших умов для засвоєння навчального матеріалу підвищуючи його творчий й інтелектуальний потенціал за рахунок самоорганізації, прагнення до знань, уміння взаємодіяти з комп'ютерною технікою й самостійно приймати відповідальні рішення. Форма узагальнення: опис досвіду. Основний зміст роботи. методична розробка включає вступ, основну частину, висновки, додатки. В процесі самостійного здобуття знань навчатися складніше, але якість здобутих знань — вища. За допомогою Всесвітньої мережі Інтернет користувач отримує рівні можливості одержання освіти незалежно від місця проживання, стану здоров'я, елітарності й матеріальної забезпеченості. Одним із завдань освітнього закладу повинно бути навчити студентів самостійно здобувати знання не тільки в процесі навчання, але й коли вони прийдуть працювати на підприємства тому, що конкуренція на ринку праці посилюється і знайомство з останніми концепціями й досягненнями наукової думки стає для самих різних категорій професіоналів життєво необхідним завданням. В даній роботі висвітлюються форми і методи пошуку потрібної професійної інформації, робиться огляд сайтів, де можна отримати цю інформацію. Код спеціальності, для якої призначена робота: 5.11010101 «Ветеринарна медицина» 5.10010201 «Експлуатація та ремонт машин і обладнання агропромислового виробництва» 5.09010201«Виробництво і переробка продукції тваринництва» 5. 03060101 «Організація виробництва»
    Навчальні дисципліни, для яких призначена робота: дисципліни природничого циклу, суспільно-економічного, ветеринарного, агрономічного, технічного, технологічного циклів. Сфера використання: робота може бути використана для проведення гурткової та позааудиторної роботи з розвитку професійної компетентності студентів. Переваги даної розробки: можливість застосування розробки для широкого кола спеціальностей і дисциплін (не тільки для вище перелічених), можливість використання як викладачами так і студентами. Контактний телефон автора: 098 487 09 41. Відокремлений підрозділ «Старобільський технікум Луганського національного аграрного університету» Новікова Світлана Юріївна Огляд інтернет-ресурсів для розвитку професійної компетентності студентів Мета роботи: узагальнити досвід позааудиторної роботи по наданню студенту найзручніших умов для засвоєння навчального матеріалу підвищуючи його творчий й інтелектуальний потенціал за рахунок самоорганізації, прагнення до знань, уміння взаємодіяти з комп'ютерною технікою й самостійно приймати відповідальні рішення. Форма узагальнення: опис досвіду. Анотація розробки (основний зміст роботи). Методична розробка пропонується на конкурс-огляд «Позааудиторна робота з розвитку професійної компетентності студентів», включає вступ, основну частину, висновки, додатки. В процесі самостійного здобуття знань навчатися складніше, але якість здобутих знань — вища. За допомогою Всесвітньої мережі Інтернет користувач отримує рівні можливості одержання освіти незалежно від місця проживання, стану здоров'я, елітарності й матеріальної забезпеченості. Одним із завдань освітнього закладу повинно бути навчити студентів самостійно здобувати знання не тільки в процесі навчання, але й коли вони прийдуть працювати на підприємства тому, що конкуренція на ринку праці посилюється і знайомство з останніми концепціями й досягненнями наукової думки стає для самих різних категорій професіоналів життєво необхідним завданням. В даній роботі висвітлюються форми і методи пошуку потрібної професійної інформації, робиться огляд сайтів, де можна отримати цю інформацію. Код спеціальності, для якої призначена робота: 5.11010101 «Ветеринарна медицина» 5.10010201 «Експлуатація та ремонт машин і обладнання агропромислового виробництва» 5.09010201«Виробництво і переробка продукції тваринництва» 5. 03060101 «Організація виробництва»
    Навчальні дисципліни, для яких призначена робота: дисципліни природничого циклу, суспільно-економічного, ветеринарного, агрономічного, технічного, технологічного циклів. Сфера використання: робота може бути використана для проведення гурткової та позааудиторної роботи з розвитку професійної компетентності студентів. Переваги даної розробки: можливість застосування розробки для широкого кола спеціальностей і дисциплін (не тільки для вище перелічених), можливість використання як викладачами так і студентами. Робота побудована за змістом, тема роботи розкрита, виконана до вимог складання методичних робіт і рекомендована для використання викладачами інших навчальних закладах. Контактний телефон автора: 098 487 09 41. Зміст Вступ. 1. Основна частина 1.1. Позааудиторна робота студентів. 1.2. Професійна компетентність студентів. 1.3. Класифікація мотивації користувачів Інтернету. 1.4. Дидактичні властивості телекомунікаційного зв´язку. 1.5. Огляд інтернет-ресурсів з розвитку професійної компетентності студентів. Висновки. Список літератури. Додатки. Вступ В останні піввіку час немов стиснувся: щодня приносить все нові відкриття. У деяких областях прикладних, природничо-наукових дисциплін близько 80% всіх накопичених людством знань отримано в останні 25-30 років. Не дивно, що класична академічна наука не встигає за таким швидким прогресом. Конкуренція на ринку праці посилюється. Знайомство з останніми концепціями й досягненнями наукової думки стає для самих різних категорій професіоналів життєво необхідним завданням. Наприклад, у США багато штатів просто зобов'язують учителів, бухгалтерів, адміністраторів ясел і працівників деяких інших спеціальностей безупинно професійно вдосконалюватися. Всі частіше говорять про те, що навчання доцільно розглядати як постійний процес, а не як щось давнє, що завершилося багато років тому одержанням диплома. Техніка комп'ютерного навчання—така система навчання, у якій одним з технічних засобів виступає комп'ютер. Основні напрями змін у змісті навчання, що пов'язані з комп'ютером, такі: розширення й поглиблення теоретичних основ навчальних курсів унаслідок збільшення їх доступності для студентів завдяки можливостям комп'ютерних засобів, унаочнення змісту навчання, доступ до будь-якої інформації тощо. Використання комп'ютерних засобів сприяє посиленню ефективності навчання завдяки: широким зображувальним можливостям; значному розширенню кола розв'язуваних завдань; збагачення предметного змісту завдань шляхом вивчення реальних виробничих і соціальних ситуацій; підвищення рівня проблемності завдань; оновлення змісту завдань завдяки ігровим компонентам, особливих правил оперування штучними об'єктами; появи принципово нових завдань, зокрема на побудову експертних систем навчального призначення тощо. Комп'ютеризація освіти спричиняє зміни в співвідношенні різних організаційних форм навчальної діяльності, зокрема, збільшується частка самостійної, індивідуальної та групової роботи; розширюється обсяг практичних і лабораторних робіт, насамперед, пошукового та дослідницького характеру, підвищується роль і значення позааудиторних занять. Більшість викладачів роблять висновки про ділові якості, пізнавальний інтерес, захоплення, ставлення до навчання студентів тільки за оцінками в журналі навчальної групи. Однак із нього мало про що можна дізнатися. Так, майже всі студенти мають із предметів навчання позитивні оцінки, хоча і працьовитість, і здібності до образотворчого навчання у всіх різні. Щоденник у якому б характеризувалися успіхи студентів у самостійній та творчій діяльності, дало змогу викладачеві оцінити свої та студента можливості, до процесу професійної підготовки навчаємих. Важливим напрямом навчально-виховного процесу в професійній підготовці студентів є застосування проблеми технологізації в двох аспектах: у діяльності викладача і навчальній діяльності студентів як засобу успішної організації засвоєння знань навчальних дисциплін. Отже, різнорівневе навчання передбачає таку організацію навчально-виховного процесу, яка дає можливість студентові оволодіти навчальним матеріалом окремих предметів вузівської програми за рівнями, не нижче базового, залежно від їх здібностей та індивідуальних особливостей. За критерій оцінки діяльності студента приймаються зусилля з оволодіння цим матеріалом та творче його застосування. Поняття професійної компетентності визначається через низку вимог, які вносяться до обов’язкового розв’язання професійних питань і задач, що спираються на базову кваліфікацію спеціаліста, яка може бути розширена або ускладнена залежно від когнітивного, системно-діяльнісного та особистісно-орієнтованого підходу (цілей, задач, структури, способів та інших елементів професійної діяльності персоніфікованої особистості). З іншого боку, рівень економічного та технологічного розвитку сучасної світової спільноти вимагає від майбутнього спеціаліста формування досвіду існування в інформаційному просторі, тобто – інформаційної компетентності. 1.1. Позааудиторна робота студентів Позааудиторна робота студентів — це процес, в якому домінує елемент самореалізації. Вона дає змогу студентам гармонізувати внутрішні та зовнішні фактори формування професійної культури, створює додаткові умови для реалізації внутрішнього потенціалу, задоволення тих потреб, які в процесі аудиторної роботи не задовольняються. Позааудиторна робота має бути орієнтована на особистість студента. Позааудиторна робота — один із головних чинників формування самостійності студентів. Без самостійної роботи фахівець сформуватися не може. Структура позааудиторної роботи з розвитку професійної компетентності студента базується на конкретних завданнях формування особистості: - виховувати студента активним, свідомим громадянином держави; - розвивати у студента позитивні загальнолюдські якості; - привчати студентів до адаптації в суспільному житті, розвивати його творчі здібності. Розвитку творчості студентів сприяють різні форми та види позааудиторної навчально-виховної роботи (організація дискусійних студентських клубів, клубів за інтересами, індивідуальні консультації та ін.). Дуже важливо, щоб у ВНЗ функціонували гуртки, проводилися додаткові диспути, семінари, консультації. Добре, коли ці процеси мають усталений, організований характер, а студентське самоврядування значною мірою намагається вирішувати організаційно важливі питання. До основних форм позааудиторної роботи студентів належать виконання домашніх завдань, науково-дослідна робота, безпосередня участь у конференціях, змаганнях, іграх, педагогічна практика, участь у роботі гуртків, робота в літньому таборі відпочинку дітей, керівництво гуртком або секцією в школі, будинку творчості, організація змагань, диспутів, круглих столів, допомога соціальним службам, страхування в державних закладах тощо. Важливий елемент позааудиторної роботи — взаємодія викладачів і студентів щодо вдосконалення навчально-виховного процесу, організації дозвілля, планування наукової роботи. Позааудиторна робота студентів молодших курсів має специфіку. Більшість часу в таких студентів займає проблема адаптації до умов навчання у ВНЗ. У позааудиторній роботі студентів закріплюється їх потреба у професійному самовихованні, самореалізації і, що особливо важливо, їхня діяльність усе більше набуває творчого характеру. 1.2. Професійна компетентність студентів Професійна компетентність студентів - це інтегративна, комплексна характеристика, яка поєднує сукупність знань, умінь, навичок, цінностей, настанов та особистісних характеристик спеціаліста, керуючись якими, він визначає цілі своєї професійної діяльності і здатний виконувати соціально-професійні обов’язки. Становлення професійної компетентності має прямий зв'язок із загальним розвитком особистості та її структурними компонентами. Науково-дослідна діяльність – це один з чинників пробудження в особистості студента інтелектуальних, моральних та інших сутнісних сил, що забезпечують її самоствердження і самоповагу як професіонала, так і особистості В психолого-педагогічній літературі найчастіше професійну компетентність розглядають як одну із сходинок до професіоналізму, тобто як систему знань, умінь, навичок, способів діяльності, психологічних якостей, необхідних для професійної діяльності. Концепція активізації пізнавальної та науково-пошукової діяльності студентів дозволяє підвищити рівень професійної компетентності майбутніх фахівців за рахунок особистісного спрямування навчально-пізнавального процесу, забезпечує умови для поглиблення мотивації навчальної діяльності студентів. Чим вища активність студентів в різних видах науково-дослідницької діяльності протягом навчання, тим вище значення рівня професійної компетентності вони мають. 1.3. Класифікація мотивації користувачів Інтернету Російський дослідник О.П. Арестов зробив спробу обґрунтувати класифікацію мотивації користувачів Інтернету. Він виокремив такі мотиваційні рівні: 1.Ділова мотивація. Характерна для 91 % респондентів. Цей мотив — складова професійної діяльності, спрямованої на досягнення певної мети: пошуку конкретної інформації, встановлення контактів і взаємодії з окремою людиною, організацією тощо. 2.Пізнавальна мотивація (81 %). Вона пов´язана з отриманням нових знань. Предметом пізнання при цьому можуть бути нові сервісні можливості, гіпертекстова інформація, люди, ідеї, концепції, візуальні й слухові образи. 3.Мотивація співробітництва, або корпоративний мотив (59 %). Більшість видів діяльності людини має соціальний характер як за змістом, так і структурою. Це означає, що діяльність передбачає розподіл функцій між людьми, спільну працю, обмін результатами, сумісне розв´язання проблем. Мотивація співробітництва, що виявляється як прагнення допомогти іншим користувачам, часто є засобом збільшення власного авторитету, досягнення визнання своєї компетентності та майстерності. Це підтверджує поєднання цього мотиву з мотивом афіліації, що виражається в почутті причетності до інтелектуальної та інформаційної еліти сучасного суспільства. У вказаної категорії респондентів наявний також мотив самоутвердження. Можна припустити, що мотивація співробітництва пов´язана саме з цією останньою формою мотиву. 4. Мотивація самореалізації та розвитку особистості (52 %). Користувачі розглядають Інтернет як засіб вияву й розвитку власних інтелектуальних і творчих можливостей, вказують на наявність у своїй роботі мотивів афіліації, самоствердження й комунікативного мотиву. Мабуть, можна говорити про єдиний комплекс соціальних мотивів, до складу якого входять мотиви, пов´язані з різноманітними аспектами ділового й міжособистісного спілкування. Серед них — мотиви співробітництва, афіліації, самореалізації, самоутвердження та комунікативний. Респонденти з мотивом самореалізації вважають, що в роботі в Інтернеті наявний елемент гри та імпровізації, до того ж вона сприяє розвитку особистості й життєвому успіху, супроводжується відчуттям уключення в глобальний інформаційний простір. 5.Рекреаційний мотив (лат. recreatio — відновлення; призначений для користування під час відпочинку, відновлення сил). Основна сфера зацікавлень респондентів цієї групи (39 %) — телеконференції за темами, хобі та гумор, а також нетематичні телеконференції. Поряд з мотивами рекреації суб´єктів дослідження спостерігаються мотиви самореалізації, афіліації, самоствердження, а також пізнавальний і комунікативний мотиви. Мотивація афіліації (англ. affiliation — поєднання, зв´язок; емоційна потреба в спілкуванні, контактах, дружбі, взаєморозумінні, любові, що виявляється через прагнення бути в соціумі, контактувати з іншими індивідами, взаємодіяти з ними, надавати їм допомогу). Виявляється у прагненні користувачів (41 %) знайти в Інтернеті референтну групу, прийняти її цінності, зайняти своє місце в ній. Цей вид мотивації має комплексний характер, що підтверджується її зв´язком з пізнавальними, рекреаційними та комунікативними мотивами, мотивами співробітництва, самореалізації, самоутвердження. Зазначений тип мотивації включає в себе різноманітні аспекти соціальної взаємодії: професійні, глобально-особисті та ситуативно-емоційні. 6. Мотивація самоствердження (29 %). Відомо, що самоствердження виступає необхідним аспектом активності "Я", що реалізує сутнісні властивості людської особистості. Залежно від типу особистості, індивідуальних особливостей і соціальної ситуації самоствердження набуває різноманітних форм. Воно може реалізуватися шляхом наукової або художньої творчості, кому­нікативної активності, соціальної кар´єри, прагнення до лідерства, саморозвитку особистості. Оскільки Інтернет надає нові комунікативні й пізнавальні можливості, можна припустити, що досліджуваний тип самоствердження пов´язаний з різноманітними феноменами спілкування (пошуком референтної групи, ідентифікацією з її цінностями й спроможністю самовираження в ній). Респонденти означеної групи виявляють особливий інтерес до телеконференцій для вільного обговорення. їм притаманні також мотиви афіліації, самореалізації, співробітництва, пізнавально­го й рекреаційного мотивів. До психологічних наслідків можна віднести те, що Інтернет уможливлює гру та імпровізацію, сприяє розвитку особистості, включає її в глобальний інформаційний процес. Водночас захоплення Інтернетом часто призводить до нехтування іншими справами. 7. Комунікативна мотивація (лат. соmunісо — спілкуюсь з кимось; виробництво, передача та споживання значень через різні засоби: усні, друковані, радіо, фільми, комп´ютерні мережі — в безлічі контекстів: міжособистісних, расових, культурних, політичних, організаційних, міжнародних). Респонденти цієї групи (26 %) стверджують, що Інтернет дає змогу переборювати комунікативний дефіцит, що виникає у повсякденному житті. Мотив комунікації сполучається з усім блоком мотивів соціально-комунікативного характеру, а також з рекреаційним мотивом. При оцінюванні особистих наслідків роботи в Інтернеті респонденти з комунікативною мотивацією зазначають, що Інтернет сприяє розвитку особистості, глобалізує її інформаційну діяльність. Проте спілкування за допомогою Інтернету робить звичайну комунікацію малопривабливою, відволікає від інших справ. Очевидно, можна говорити про особливу групу користувачів, у мотиваційних диспозиціях яких над діловими, професійними, пізнавальними інтересами переважають неформальні, особисті, власне комунікативні моменти. 1.4. Дидактичні властивості телекомунікаційного зв´язку Важлива роль у процесі навчання належить телекомунікації. Від неї залежить не тільки оперативність доставки навчального матеріалу, але і якість самого навчання. Під дидактичними властивостями того чи того засобу навчання, зокрема й телекомунікацій, розуміють природні, технічні, технологічні якості об´єкта, ті його сторони, аспекти, котрі можуть використовуватися з дидактичною метою у навчально-виховному процесі. Дидактичні властивості синхронного телекомунікаційного зв´язку "комп´ютер — комп´ютер" — це: 1) передача і прийом інформації (тексту будь-якого обсягу, графіків) від партнера до партнера (з комп´ютера на комп´ютер); 2) підготовка, редагування й обробка тексту; 3) зберігання й систематизація інформації; 4) завантаження інформації в мережу з жорсткого або гнучкого диску; 5) перенесення інформації з мережі на жорсткий або гнучкий диски; 6) синхронний обмін інформацією з партнером; 7) роздрукування інформації на принтері. Окреме місце варто відвести дидактичним властивостям електронної пошти: —передача повідомлень або текстів (файлів) водночас великому числу абонентів; —зберігання в пам´яті центрального комп´ютера інформації, що надходить готовою до передачі на запит користувача; —синхронний обмін інформацією з партнерами; —відправлення інформації в електронну поштову скриньку центрального комп´ютера для зберігання її протягом будь-якого часу до вимоги; —отримання автоматичного повідомлення про те, що інформація прочитана або повернута (не дійшла до адресата); —підготовка й редагування текстів; —перенесення інформації з мережі на жорсткий або гнучкий диски; —роздрукування текстів на принтері для подальшого обговорення; —демонстрація текстів, графічної інформації на екрані дисплея, що забезпечує групову участь в обговоренні та інтерпретації інформації; —забезпечення студентів можливістю використати першокласні, новітні засоби інформаційної технології, що широко застосовуються у світі; —підключення до будь-яких електронних банків та баз даних для отримання користувачем потрібної інформації. Дидактичними властивостями телеконференцій є: — передача інформації (текстової, графічної, звукової) через систему телеконференцій безпосередньо на комп´ютер будь-якому користувачу — абоненту мережі, де міститься ця конференція; — прийом інформації (текстової, графічної, звукової) від будь-якого партнера — учасника конференції; — підготовка, редагування текстів, графічного матеріалу; —обробка та зберігання текстів, графіки; —роздрукування текстів на принтері для подальшої роботи; —забезпечення (за необхідності) синхронної та асинхронної комунікації, що дає змогу учасникам конференції переслати свою інформацію в систему в будь-який зручний для учасника час і таким чином отримувати інформацію від інших учасників. Усі повідомлення в цих випадках нумеруються, систематизуються за типами, що полегшує доступ до них. Накопичений досвід застосування телекомунікацій у різноманітних сферах освіти показав, що цей вид інформаційних технологій дає змогу: 1) організовувати спільні проекти досліджень викладачів, студентів, наукових працівників з різних шкіл, наукових і навчальних центрів одного або декількох регіонів та навіть різних країн. Такий підхід забезпечує справжню дослідну творчу або суто прикладну, практичну, самостійну діяльність партнерів з використанням розмаїття засобів і форм самостійної, пізнавальної та практичної творчої роботи; 2) надавати оперативну консультаційну допомогу широкому колу тих, хто навчає, через систему науково-методичних центрів; 3) створювати мережу дистанційного навчання та підвищення кваліфікації педагогічних кадрів; 4) швидко обмінюватися інформацією, ідеями, планами з питань і тем, що цікавлять, розширюючи при цьому свій кругозір та підвищуючи культурний рівень; 5) формувати у партнерів (учнів, студентів, викладачів) комунікативні вміння, культуру спілкування, залучаючи до процесу спільного пошуку, до дискусій, до порівняння різних думок, систем арґументації, стилів полеміки. Усе це виробляє навички справжньої дослідної діяльності, моделюючи роботу наукової лабораторії, творчої майстерні; 6) учити пошуку інформації (починаючи зі співучасника проекту й закінчуючи базами даних), обробляти її за допомогою найсучасніших комп´ютерних технологій, зберігати й передавати на будь-які відстані, у різні точки планети; 7) створювати справжнє мовне середовище (в умовах міжнародних телекомунікаційних проектів, телеконференцій); 8) забезпечувати культурний, гуманітарний розвиток на основі залучення до найширшої інформації культурного, етнічного, гуманістичного плану. 1.5. Огляд інтернет-ресурсів з розвитку професійної компетентності студентів Деякі сайти містять багато матеріалів, корисних для вивчення окремих предметів, наприклад: української мови - Нова Мова (http://novamova.com.ua), Український Лікнеп (http://liknep.com.ua), Лінгвістичний портал Mova.info (http://www.mova.info), портал української мови та культури Словник.nеt (http://www.slovnyk.net) та ін.; історії та географії - Ізборник (http://izbornyk.org.ua), UA.Ромчин (http://www.improvisus.coin/ua/history), Российский общеобразовательный портал (http://historydoc.edu.ru), 7 чудес України (http://7chudes.in.ua), 7 чудес света (http://7wonders.world3treasure.com), Країни світу (http://svit.ukrinform.ua). Велика добірка додаткових матеріалів з різних предметів міститься на сайті Острів знань (http://ostriv.in.ua) у рубриці Навчання. Підручники та інші літературні джерела в електронному вигляді можна знайти на сайтах електронних бібліотек, наприклад Бібліотека української літератури (http://www.«krlib.coni.ua), Библиотека Максима Мошкова (http://www.lib.ru) та ін. Деякі Інтернет-ресурси містять засоби для тестової перевірки знань у режимі он-лайн, наприклад Тест-портал «Справедливе оціню­вання» (http://testportal.org.ua), Тестодром Інтернет-порталу універси­тету КРОК (http://www.krok.edu.ua), Тестландия (http://www.testland.ru) та ін. Для підготовки до участі в олімпіадах, турнірах, конкурсах та інших інтелектуальних змаганнях бажано мати добірки завдань, рекомендації до розв’язування та систему перевірки правильності виконання завдань. Їх можна знайти, наприклад, на сайтах організаторів олімпіад і конкурсів - Всеукраїнський Центр олімпіад в Інтернеті (http://www.olymp.vinnica.ua). Step by step - Школа олімпійського резерву (англ. step by step - крок за кроком) (http://sbs.km.ua), E-Olimp Система підготовки та проведення олімпіад (http://www.e-olimp.CQm.ua), Міжнародний математичний кон­курс Кенгуру (http://www.kangaroo.com.ua), Международная олимпиада по основам наук (http://urfodu.ru) та ін. В Інтернеті розміщено значну кількість іншомовних, здебільшого, англомовних, освітніх ресурсів, матеріали з яких можуть вико­ристовуватися під час вивчення різних предметів. Наприклад, сайт Internet4Classrooms (англ. classrooms - класні кімнати) (http://www.internet4classrooms.com) містить велику кількість посилань на такі ре­сурси. Пошук освітніх Інтернет-ресурсів можна здійснювати з використан­ням тематичних каталогів або пошукових систем. Посилання на такі ресурси також містяться на сайтах Міністерства освіти і науки України (http://www.mon.gov.ua), Освітньому порталі (http://www.osvita.org. иа), Освіта.иА (http://osvita.ua), ВікіОсвіта (http://www. eduwiki.uran.net.ua) та ін. Освітній портал http://www.osvita.org.ua/ Щоденні новини освіти і науки, поради абітурієнтам, Болонській процес, календар подій, законодавство, довідник ВНЗ України. Студентська бібліотека "Читалка" chitalka.info Каталог безкоштовних електронних підручників для студентів. Електронна бібліотека України http://www.lib.com.ua/ Сайт електронної бібліотеки: книги, журнали і т.д. Народна бібліотека України http://www.biglib.com.ua/ Народна бібліотека України: більш 10000 творів за тематиками. «Сайт участвует в Союзе образовательных сайтов В мире постоянного прогресса, постоянного апгрейда и роста электроники, в мире где вскоре все заменит автоматика, нормальные библиотеки отойдут в прошлое, наступит мир электронных информационных средств, где пользователь сможет найти всю требуемую информацию за считанные милисекунды и я надеюсь, что все это вам поможет найти наша электронная библиотека. Успехов в работе и быстроты в поиске информации!» У процесі роботи, навчання чи отримання потрібних відомостей з Інтернету все частіше виникає потреба опрацювання текстів іноземною мовою. До недавнього часу проблему перекладу практично неможливо було вирішити без втручання людини-перекладача. Сучасний же ринок програмного забезпечення пропонує для автоматизації перекладу різні програми-словники та перекладачі. Серед таких програм найбільш популярними є електронний словник ABBYY Lingvo, в якому, крім безпосереднього перекладу потрібного слова, пропонується переглянути приклади його вживання, та багатофункціональний програмний комплекс електронного перекладу Prompt XT, за допомогою якого можна опрацьовувати текстові документи, збережені у різних форматах, зокрема PDF. Якщо потреба у перекладі виникає доволі рідко, то купувати та встановлювати на свій комп’ютер спеціальне ліцензійне програмне забезпечення недоцільно. У таких випадках можна використовувати безкоштовні онлайнові словники та служби перекладу текстів. До популярних програм-перекладачів та систем автоматичного перекладу належать: Prompt XT — http://www.promt.ru/ Pragma — http://www.trident.com.ua/ Proling Office — http://www.prolingoffice.com/ Онлайнперекладачі: Pragma — http://translation.trident.com.ua/uk Promt — http://www.epromt.com.ua/ — http://perevod.uaportal.com/ — http://mrtranslate.ru/ Google-перекладач — http://translate.google.com.ua/?hl=uk&tab=wT Більшість програм-перекладачів і електронних словників є ліцензійними. Онлайн-перекладачами можна користуватися безкоштовно. Електронна наукова бібліотека Воєводіна enbv.narod.ru Електронна наукова бібліотека Воєводіна містить сучасні наукові роботи; напрямки: економіка, право. Тут можна знайти роботи такого плану:
    "Аудит" / Б.Ф. Усач "Банківські операції" / О.Я. Стойко "Гроші та кредит" / за ред. М.І. Савлука "Грошово-кредитні системи зарубіжних країн" / І.В. Шамова "Казначейська система" / Юрій С.І. "Організаційно-правові основи біржової діяльності" / А.І. Берлач та ін. "Планирование инвестиций" / И.С.Пеньевская "Страхування" / за ред. С.С. Осадця "Ринок фінансових послуг" / Ходаківська В.П., Данілов О.Д. "Фінанси (Теорія та вітчизняна практика)" / Кириленко О.П. "Фінанси підприємств" / за ред. А.М. Поддєрьогіна "Финансовый менеджмент" / А.М.Литовских "Финансовый словарь"
    Науково-методичний центр аграрної освіти України http://www.smcae.kiev.ua/ Містить багато корисної і цікавої інформації як для викладачів так і для студентів. Електронна студентська наукова бібліотека "Веда" http://www.lib.ua-ru.net/ Підбор і електронна доставка літератури для студентів, пошук по бібліотеках; журнали, книги, автореферати, дисертації, законодавство. Російськомовний ресурс для студентів-ветеринарів, на жаль аналогічного україномовного немає. http://www.webvet.ru/ ЭЛЕКТРОННАЯ ВЕТЕРИНАРНАЯ ЭНЦИКЛОПЕДИЯ «Данный проект задумывается организаторами как крупнейшая ЭЛЕКТРОННАЯ ВЕТЕРИНАРНАЯ ЭНЦИКЛОПЕДИЯ. Мы стараемся, чтобы информацией, представленной на этом ресурсе, мог воспользоваться как ветеринарный врач, так и любитель животных. На данный момент здесь есть инструкция практически на любой ветеринарный препарат, информация о фирме производителе. База данных по препаратам постоянно обновляется. Вы можете заказать ветеринарный препарат в любую точку России (возможно в другую страну) по почте или (для жителей Москвы), возможна доставка на дом. Зарегистрировавшись на нашем портале, Вы сможете скачать бесплатно книгу энциклопедия ветеринарных препаратов В скором времени откроется раздел БОЛЕЗНИ ЖИВОТНЫХ.» СТУДЕНТ-ВЕТЕРИНАР http://student.vetdoctor.ru/ru/ «Вы находитесь на крупнейшем в интернете сервере студентов-ветеринаров и молодых ветеринарных врачей. К вашим услугам - наш файловый архив, профессиональные форумы, галерея фотографий и изображений, обзоры программ, каталог ссылок, клинические задачи, задачи по диагностической рентгенологии и ЭКГ, вопросы дня и другие интересные вещи.» Агроном+. Сайт о сельском хозяйстве и его модернизации. agrofuture.ru/ Сайт молодого агронома! agronomik.ru/ «Сайт посвящен юным агрономам! Всем тем кто занимается проблемами села и развитием сельского хозяйства.» Помощь студентам по теоретической механике и сопромату. Сайт посвящен решению задач по теоретической механике, приведены справочный материал и примеры задач. studentiki.org.ua/dir/ Український журнал з питань агробізнесу «Пропозиція». http://www.propozitsiya.com Дистанційна освіта Існує поняття очної форми навчання, коли учні безпосередньо спілкуються з викладачем, та дистанційної форми — навчання на відстані (дистанції). Як правило, освітні послуги в умовах дистанційного навчання надаються за допомогою комп’ютерних мереж. Учні реєструються на спеціальних навчальних порталах, отримують навчальні матеріали, індивідуальні завдання, за потреби скачують їх на свої комп’ютери. За запропонованим графіком навчання учні самостійно виконують завдання та одержані результати надсилають викладачеві на портал. Викладач, якого в системі дистанційного навчання називають тьютором, виконані завдання перевіряє та виставляє кожному учневі оцінку або відповідну кількість балів, які заносяться до спеціального електронного журналу на навчальному порталі. Крім того, процес навчання може передбачати перевірку знань у вигляді тестування. Учні можуть консультуватися як із тьютором, так і між собою. Для цього на навчальному порталі, де встановлено спеціальне програмне забезпечення, яке називають системою дистанційного навчання, існують відповідні засоби. До переваг дистанційного навчання можна віднести: · можливість вибору власних темпів навчання; · можливість навчання на території, яка є більш комфортною для слухача (учня, студента); · різноманітність засобів і способів навчання; отримання знань в галузі новітніх технологій та вивчення предметів, недоступних у навчальних закладах. В Україні система дистанційного навчання впроваджується окреми­ми навчальними закладами та бізнес-структурами як форма отримання другої вищої освіти, підвищення кваліфікації, навчання персоналу, ор­ганізації навчання людей а особливими потребами тощо. Розробляють­ся технології та середовища дистанційного навчання, які відрізняються формою представлення навчальних матеріалів, способами організації контролю навчального процесу та ін. Українська Система Дистанційного Навчання- UDL System http://www.udl.org.ua/ UDL System - партнерська організація , яка об'єднує вищі навчальні заклади, науково-дослідні інституції, банки, корпорації та неприбуткові організації для створення нової якості за допомогою інноваторського застосування новітніх інформаційних технологій в освіті Цілі UDL System: Поширювати обсяг освітніх послуг в Україні, застосовуючи Веб-технології з тим, щоб зробити процес навчання та дослідницької роботи ефективнішим, доступнішим та більш інтерактивним. Надавати навчальні послуги для бізнесів та окремих осіб України через дистанційне навчання, використовуючи CD-ROM, електронну пошту та Інтернет; Забезпечувати професійний розвиток та підвищення кваліфікації в галузі дистанційної освіти, розробки он-лайн курсів та їх викладання дистанційно; Займатись вивченням ринку та просуванням методів та технологій дистанційного навчання; Створити спільний портфель курсів та розробити професійні сертифіковані програми і пропонувати їх студентам, підприємцям, керівникам та корпораціям в рамках Партнерства з Розвитку Дистанційного Навчання (Partnership for Distance Learning Development (PDLD)); Надавати підтримку і допомогу університетам та бізнес-школам у використанні технології мультимедійної телекомунікаційної мережі для ефективнішого просування їх продуктів та послуг у бізнес-середовищі; Проводити науково-дослідну роботу з питань педагогіки і методики викладання увіртуальному середовищі; Забезпечувати ресурси, інформацію та навички для поширення засобів дистанційного навчання в бізнес-освіті в Україні. Адреса: 79008, Львів, Площа Галицька ,7 Тел.: (380322) 97-18-55 , Факс: (380322) 97-18-54 , E-mail: UDLSystem@udl.org.ua Директор: Катерняк Ігор Богданович Український центр дистанційної освіти (УЦДО) http://udec.ntu-kpi.kiev.ua/ УЦДО-структурний підрозділ Національного технічного універсітета України "Київський політехнічний інститут" (НТУУ "КПІ") утримує департаменти: інформаційних технологій та технічного забезпечення дистанційних технологій навчання; навчально-методичного забезпечення ; нормативно-правового забезпечення ; маркетингу та міжнародних проектів УЦДО забезпечує: розробку концепції дистанційної освіти України ; розробку юридичної та правової бази дистанційної освіти України ; розробку методичної бази дистанційної освіти України ; розробку дистанційних курсів на основі сучасних комп'ютерних технологій ; розробку дистанційних курсів з використанням програмних эмуляторів для дистанційних курсів ; розробку Web сайтів у середовищі Lotus-Notes Domino ; координацію Українських навчальних організацій в області дистанційної освіти ; підготовку, перепідготовку, сертифікацію спеціалістів з використанням сучасних комп'ютерних платформ дистанційної освіти УЦДО обладнаний: клієнт-серверною комп'ютерною системою на основі двопроцесорних серверов з операційними платформами Linux Адреса : Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут" 03056, Київ, пр. Перемоги, 37, корп.1, к. 258 , тел. (044)2416808 Директор : Малюкова Інна Генадійовна malyukova@udec.ntu-kpi.kiev.ua , malyukova@iuf.ntu-kpi.kiev.ua Проблемна Лабораторія Дистанційного Навчання Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" http://users.kpi.kharkov.ua/lre/ Основні завдання : організація дистанційного навчання з окремих предметів і спеціальностей, що користуються попитом на українському ринку; розробка мультимедійних комп'ютерних навчальних програм ; надання допомоги викладачам вузів при створенні курсів з дистанційного навчання ; міжнародна кооперація з навчальними, промисловими і комерційними організаціями в галузі освіти ; дослідження в галузі дистанційного навчання ; проведення конференцій, семінарів; видання методичної літератури з дистанційного навчання Адреса :Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут" 61002, Харків, вул. Фрунзе, 21, корп. У-2, к. 611 Керівник : Кухаренко Володимир Миколайович , e-mail :kvn@kpi.kharkov.ua Сервер дистанційного навчання Міжрегіональної Академії управління персоналом (МАУП) http://www.iapm.edu.ua/webpage.nsf е-mail: victor@iapm.edu.ua Міжрегіональна Академія управління персоналом запроваджує підготовку студентів за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістр за дистанційною формою навчання з використанням Інтернет-технологій за спеціальностями: "Фінанси", "Маркетинг", "Управління трудовими ресурсами", "Менеджмент організацій" з присвоєнням наступних кваліфікацій:Напрям Спеціальність Кваліфікація 0501Економіка і підприємництво 8.050104 Фінанси Магістр фінансів 8.050108 Маркетинг Магістр маркетингу 8.050109 Управління трудовими ресурсами Магістр економіки та управління трудовими ресурсами 0502 Менеджмент 8.050201 Менеджмент організацій Магістр менеджменту На підготовку за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістр за дистанційною формою навчання з використанням Інтернет-технологій приймаються громадяни України, іноземні громадяни та особи без громадянства, що проживають на території України та особи, що проживають поза її межами , які мають освітньо-кваліфікаційний рівень бакалавр, спеціаліст, магістр іншого напряму підготовки Строк навчання за дистанційною формою навчання з використанням Інтернет-технологій за всіма напрямами підготовки та спеціальностями становить 2 роки 6 місяців ОНПУ Кафедра "Динаміка, міцність машин та опір матеріалів" http://odsopromat.narod.ru/ Офіційна інформація, посібники, монографії, наукові напрямки, лабораторна база, дистанційні матеріали по опору матеріалів, динаміці, теорії пружності, будівельній механіці, матеріали для заочного навчання. Висновки Навчально-виховний процес спрямований на вирішення навчально-виховних завдань професійної направленості, кожне з яких характеризується дидактичною завершеністю. В процесі самостійного здобуття знань навчатися складніше, але якість здобутих знань — вища. За допомогою Всесвітньої мережі Інтернет користувач отримує рівні можливості одержання освіти незалежно від місця проживання, стану здоров'я, елітарності й матеріальної забезпеченості. Одним із завдань освітнього закладу повинно бути навчити студентів самостійно здобувати знання не тільки в процесі навчання, але й коли вони прийдуть працювати на підприємства тому, що конкуренція на ринку праці посилюється і знайомство з останніми концепціями й досягненнями наукової думки стає для самих різних категорій професіоналів життєво необхідним завданням. Впровадження інноваційних технологій у навчально-виховний процес передбачає зміни змісту, стилю діяльності викладача, тобто перехід освітньої системи до практичної професійної підготовки майбутніх фахівців. Всі заходи професійної підготовки сприяють підвищенню зацікавленості студентів в отриманні міцних знань, умінь і навичок, показників успішності. Головні мотиви участі студентів у позааудиторній роботі полягають у поглибленні теоретичних знань з дисциплін та використання їх в майбутній практичній діяльності спеціаліста, поліпшення засвоєння студентами навчального матеріалу згідно з державними освітніми стандартами. Концепція активізації пізнавальної та науково-пошукової діяльності студентів дозволяє підвищити рівень професійної компетентності майбутніх фахівців за рахунок особистісного спрямування навчально-пізнавального процесу, забезпечує умови для поглиблення мотивації навчальної діяльності студентів. Чим вища активність студентів в різних видах науково-дослідницької діяльності протягом навчання, тим вище значення рівня професійної компетентності вони мають. Список літератури 1. Інформатика : 10 кл. : підруч. для загальноосвіт. навч. закл. / Й.Я. Ривкінд, Т.І. Лисенко, Л.А. Чернікова, В.В. Шакотько; за заг.ред. М.З. Згуровського. – К. : Генеза, 2010. – 296с. : іл. 2. Креденець Н. Д. Компетентність - парадигма професійної підготовки фахівців.- Вінниця: ДОВ Вінниця, 2004. – 701 с. 3. Сучасні системи вищої освіти: порівняння для України / В.Зубко; Нац. Ун-т ”Києво-Могилянська академія ”. К.: КМ Academia, 2009.-290 с. 4. Уйсімбаєва Наталія Василівна. Формування професійної компетентності майбутніх економістів в процесі науково-дослідної роботи у вищих навчальних закладах I-II рівня акредитації : дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Кіровоградський держ. педагогічний ун-т ім. Володимира Винниченка. — Кіровоград, 2006. — 189арк. : рис., табл. — Бібліогр.: арк. 162-183. Додатки Додаток А Студенти працюють в мережі Інтернет Додаток Б Електронна версія роботи
    Категория: Мої статті | Добавил: prog-omo (08.07.2013)
    Просмотров: 723 | Рейтинг: 0.0/0
    Всего комментариев: 0
    Бесплатный хостинг uCozCopyright MyCorp © 2025